tisdag 11 april 2017

Inte längre Europarekordhållare

Oh well, jag fick ändra informationen på Instagram och headern på bloggen (dumt om det står saker som inte stämmer), men det var kul så länge det varade.
Jag får numer nöja mig med svenskt och nordiskt rekord.

Igår fick jag reda på att polskan Patrycja Bereznowska slog nytt VÄRLDSrekord i helgen under polska mästerskapen på 24hlöpning.


256.246km!!!

Jag tar det igen:

256.246km!!!!!

En helt fantastisk prestation och jag bugar och bockar.
Patrycja kom tvåa efter mig på EM i höstas med strax över 241 km. Snacka om skapligt pers.

Jag säger inte att jag vet hur jobbigt det är att springa 256 km, men jag vet hur det är att springa 250 km, och det är jobbigt.

Detta höjer ribban något inför det stundande världsmästerskapet.

Jag vet att det finns 6 st hungriga lejoninnor några mil västerut över Atlanten. Samtidigt känner jag ytterligare tre, som dessutom dagen till ära kommer att bära blågul skrud.

Allt kan hända och det är många dagar kvar. Inget säger att det resultatet kommer upprepas i Belfast. Men det är ändrade förutsättningar.

Dags att lägga i ytterligare en växel, trodde inte jag hade så många kvar, men jag ber om ursäkt i förväg om jag uppfattas som egoistisk och osocial de kommande 81 dagarna. Men det är för ett bra syfte. 

Jag lovar.

Bildresultat för everybody wants to be successful until


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar