tisdag 2 augusti 2016

Min bäste väns bröllop, och fjällöpning i Abisko

Jesus mother f***ing christ, nu har det varit bra tyst här.

Semester eller inte, jag har ingen ursäkt.

Hursomhelst.

Min bästa vän har gått och gift sig.
Vilken dag, vilken natt och vilken fest.
Jesus igen.

Jag sjöng i kyrkan, det gick bra, höll på att gå på röven när Isabelle började snyfta men jag höll mig. Grinade bara lite :)
Det var ungefär 1000 grader varmt i den vackra träkyrkan i Sundborn. Det hade varit konfirmation tidigare på dagen då de hade klämt in 300 pers där. Sen hade det ju varit ca 30 grader hela veckan så uppvärmningen hade fått bra tid på sig.
Jag tyckte nästan lite synd om brudgummen som stod där i högtidsuniform i ull....han baddade sig i pannan titt som tätt.

Efter vigseln följde en fantastisk middag och tillhörande fest. Dagen efter var träningsvärken total, lite för att jag klämde in ett benpass på hotellgymmet innan dagen startade, lite för att jag gick i högklackat i ca 8h och förmodligen mest pga fuldansen i våldsamt tempo som fortsatte långt in på nattkvisten. Ifall jag hade glömt var benen satt så talade de om det för mig på bästa möjliga sätt på söndagen.


Kommande måndag flög jag norrut med jobbet. Tokigt trött efter helgen, trots att jag var spiknykter sånär som på ett glas champagne med bruden innan dagen tog sin början. Så det var skönt att komma upp och andas fjälluft.

Jag låter bilderna tala för sig själv. :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar