tisdag 4 augusti 2015

En högre växel

Nu jäklar.
Idag är det den 4e augusti. Om drygt två månader står jag på en startlinje i Korea och ska springa maraton under Military World Games. Mitt första Military World games och mitt andra mästerskap i det militära landslaget.
Sträckan är maraton och jag jobbar för tillfället på att bli snabb som en gepard :)

Efter lite mer än en vecka borta med jobbet  (Abisko och Kiruna ) var det rött skönt att landa på Arlanda igår och ännu skönare att vakna upp till en ledig dag. Faktum är att jag är ledig tills nästa onsdag. Det är jag värd. Alternativt så var det så det blev med tanke på arbetstidsbestämmelser :)
Hursomhelst så är det nu dags att lägga in en högre växel.  Jag har några veckor med tuff träning framför mig. Om två veckor växlar jag upp ytterligare då jag kopplar in Madeleine Rybeck som kostcoach. Hon coachade mig inför 24hVM och hon har mitt fulla förtroende.

Målet i Korea är att sänka mitt personliga rekord en bra bit.
Vi har ett bra damlag. Det kan faktiskt vli hur bra som helst!

Idag sprang jag tusingar på Kristinebergs IP.
Sjukt jobbigt.
Bra.
Det är liksom meningen.

Nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar