söndag 15 mars 2015

Moms' hotel - always open

Nu sitter jag på bussen från Borlänge. 
Jag var ledig i torsdags och fredags och tog således tåget upp på torsdag förmiddag efter ett distanspass som morgonträning.

Det spelar ingen roll hur gammal man blir. Mamma  är alltid mamma. 
Och hon kan hon, mamma. 
Hos mamma finns det dessutom tokigt gott morotsbröd, alltid bullar i frysen och alltid en full kaffeburk. 
Sen har hon disk- och tvättmaskin, gräsmatta, bil och altan.

I fredags morse satt vi med raggsockor i uterummet och drack morgonkaffet.
förutom de nya grannarnas hantverkare var det bara talgoxarna som hördes. 
Ute var det nollgradigt men solen sken och innanför glaset var deg mer än behagligt. 

Jag låg på soffan med benen uppe på soffryggen och bara njöt. 
När jag senare skulle avverka dagens pass följde mamma med på cykeln. 
Hon vet hon, mamma. 

Efter lunch hade solen flyttat sig så då satt vi utanför  garaget  och drack kaffe.

Mina ben pinnade på rätt bra på gårdagens och dagens långpass. Det var inte så mycket att göra åt saken. De brukar vara lätta när jag är hemma hos mamma. 
Lätt och fint. Det känns bra.

Om en vecka kommer jag tillbaka. Då för en veckas totalfokus på den sista tuffa insatsen innan VM. 

DFTBA  ;)

After-run





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar