lördag 24 januari 2015

A hop, a skip and a jump

Lördag igen.

Satan.
Jag gillar inte när folk säger, "Tiden går så fort nuförtiden."
Nja, den går ju inte fortare än förut men jag kan hålla med om att ibland känns det som den springer iväg.

Men men.
Ytterligare en vecka att snart lägga till handlingarna.
En bra vecka ur träningssynpunkt, en bra men stressig vecka ur jobbsynpunkt och övrigt då? Ja jag har omgett mig med folk jag tycker om och fokuserat på det som ger energi.

Nu går jag in i en rätt tung och trixig period på jobbet.
På måndag åker jag till Arvidsjaur, hem torsdag igen.
Därefter åker jag på söndagen, återigen till Arvidsjaur, denna gång för genomförande av kadetternas vinterutbildning. V6 och 7 är jag borta.
Därefter hoppar jag direkt över till en annan vinterutbildning (också kadetter, men denna gång de som går sista året) och åker upp till Boden i tio dagar. V8 och 9.

Det går i ett skulle man kunna säga :)
Sen ska träningen pusslas in i detta. Det kommer bli långa arbetsdagar vilket innebär pusslande och trixande och förmodligen också tidiga mornar och sena kvälllar för träning. Men skam den som ger sig.

Det är vid sådana tillfällen som man måste ha sina varför jäkligt klara för sig.

Som häromdagen.
Då hade jag 18 km distans och ett styrkepass på schemat. Efter jobbet skulle jag till massör så det fanns inte så mycket tid att spela med.
Då ringde klockan 04.45 och sen var det dags för 18 km.
Styrkepasset rev jag av på eftermiddagen i sällskap med en kollega, det går bättre då. Sen var det en nöjd Maria som lade sig på massagebänken.

Idag är det tio år sedan jag satte foten i ett par kängor, klev innanför grindarna på P4 i Skövde och började min resa i Försvarsmakten.
Det har varit tio väldigt bra år. 
Stundtals jobbiga, självklart. Men också lärorika, roliga och fantastiska.
Jag hade inte varit den jag är idag om jag inte hade tagit det där beslutet efter mönstringen 2003.

Dessutom är det idag 10 år sedan jag träffade den där fantastiska mannen jag har äran att få leva tillsammans med. <3
Det firar vi med 26 km långpass och ikväll är det dags för Vinterbal på Karlbergs slott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar