söndag 22 juni 2014

Jag har blivit med coach

Scheisse .
Nu har det varit tyst här igen.
Länge.

Anledning: Jag har jobbat.

Kadetterna har varit ute på sin sista övning och jag har ingått i övningsledningsorganisationen.

Nu är det däremot inte länge kvar till semestern.
Jag jobbar veckan som kommer och sedan måndag och tisdag nästa vecka.

Därefter drar jag och Emelie till Norge och springer 123 km över Hardangervidda under fredagen den 4e, förhoppningsvis behöver vi inte mer än ca 20 h på oss. Emelie tror det kommer gå betydligt fortare men det är ju lika bra att ta i i överkant så blir det bara bättre om det går fortare :)

Annars då?

Jag har blivit med coach!

Jag har anlitat Andreas Falk, för att få en bra push i rätt riktning. Han har en gedigen meritlista och är en av Sveriges absolut bästa ultralöpare. Dessutom har han ett mindset och attityd som jag gillar.
Jag har känt, det senaste året egentligen, att jag har liksom stangerat och kommer inte speciellt mycket längre i min utveckling som löpare på egen hand.. Trots att jag sitter inne på mycket kunskap vet jag inte hur jag ska använda den för att ta mig framåt.

Jag tror det kan bli sjukt bra. Det är alltid bra att ibland ta ett par fräscha ögon och titta på det man gör. 
Det ska hursomhelst bli kul att någon annan gör ett schema som jag ska följa. Sen får vi se hur det går.

Nästa års mål är inte satta än så det finns en del att fundera på och ett smörgåsbord av tävlingar att välja bland.

Sen har jag (äntligen) tagit tag i styrketräningen på ett riktigt sätt. Min kusin, som är PT, har lagt ner en massa jobb på att sätta ihop ett program till mig som jag ska testköra nu till veckan. Jag vet att det kommer innebära sjukt mycket träningsvärk och det behöver jag :)

Watch out kroppen, nu ska du  stärkas!

 
Midsommarhelgen har kommit och gått och den spenderades i Dalarna (var annars?)  i sällskap med familjen. Sjukt bra.
Dessutom midsommarfys i Romme Alpin. Upp och ner i slalombacke i en timme. Bra för hjärta och muskler. Att öva nedförslöpning är underskattat.
Dessutom invigde jag mina Icebugs som jag vann på Sandsjöbacka Trail marathon. Jag valde ett par Enlight RB9X , snajsigt bra faktiskt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar