torsdag 22 maj 2014

Vägen mot "Anna-Laurell-armar"

...började idag.

Imorse hade jag bokat date med en kollega som håller på med thaiboxning och har gjort så i många år.
Han är alltså; stark, kvick och stryktålig med en hög reaktionsförmåga.
På sätt och vis motsatsen till det jag är :)

Hursomhelst. Jag resonerade så att jag har aldrig varit i slagsmål (vilket i sig är en bra sak) men samtidigt har jag ingen aning om hur jag skulle reagera om jag t.ex. skulle bli överfallen (förmodligen försöka springa) så det kunde vara bra om jag lärde mig att slåss.

Samtidigt som det är grymt bra träning nu när jag har tänkt att jag ska skaffa mig såna armar som Anna Laurell har ;)

När jag läste till officer körde vi iochförsig en 4-blockskurs i Kravmaga, men det börjar bli några år sedan nu.

Inledningsvis gick vi igenom; 
- Grunder i slag och sparkar
- En cardiodel med fokus på tempo och aktiv vila (armhävningar med boxhandskar på sig är inte det lättaste)
- Serier med sammansatta tekniker
. Avslutningsvis en sparringdel.....

Jag tyckte jag skötte mig rätt bra fram till sdet blev någon som slog tillbaka.
Helt paff.
Visste inte riktigt vad jag skulle göra när jag hade fått en smäll.
Reaktionsförmågan är hos mig som löpare, inte på topp.
Det mesta jag behöver reagera på är när någon håller ut en vattenflaska till mig eller om jag ska besluta om jag vill ha en blåbärs- eller äppelgel.
Något att öva på alltså.

"Jag kommer att slå dig om du sänker garden så du får känna hur det känns, men jag tar det lugnt."
Eeeeeh, japp.
Om det där är lugnt så vill jag inte veta hur hårt han slår när han går på max.
Men jag fick in några hyfsade träffar och några sparkar satt rätt bra i mellangärdet också.
Dock fick jag själv några knockar i mage och på snoken.

Sjukt bra pass som landade på ca 70 min (dessutom i pulszoner jag inte är en frekvent besökare i) och jag svettades säkert två liter.

There's more to come from this little ultralöpare, nu fortsätter vi på här spåret!
Dock anar jag en viss träningsvärk imorgon. *Lovely*


"Never give up. Great things take time." - Michael Jordan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar