tisdag 29 april 2014

Spyfysens återkomst

Förut när jag jobbade på Högkvarteret så ledde Mona pass på tisdagar som jag refererade till som spyfys. Sjukt bra pass som jag var stammis på!

Idag var planen att springa intervaller, eller ja, fartlek eller vad man nu ska kalla det.
10x400m.
Jag har i ärlighetens namn inte ägnat mig åt snabbhetsträning sen......längesen...
Dock kör jag regelbundet distanspass med tempohöjningar, men icke såhär fort...därför har jag svårt att springa riktigt fort, men jag jobbar på't :)



Jag värmde upp, tänjde, lite löpskolning och sen var det bara att ta tjuren vid hornen.
Banan runt fotbollsplanen på Karlberg dög alldeles utmärkt till detta ändamål.

Tja vad ska jag säga.
Sjukt nöjd med passet, trots att lunchen nästan kom upp.
Tittade inte på klockan en gång under passet utan körde på känsla. När det pep skulle 400m klaras av så fort som möjligt (200m joggvila mellan), dock så skulle jag orka alla tio.
När jag kollade farten på klockan efter passet skiljde det 6 sekunder mellan den snabbaste och den långsammaste.
Bra gjort Maria!

Det bådar lite gott inför lördagens halvmara i Gävle.
Jag siktar på pers och det kan gå hur som helst. Tror sist jag tävlade på distansen var 2010 då jag sprang Läckövarvet utanför Lidköping.
Hursomhelst.

OM jag nu skulle persa, har jag lovat att belöna mig genom att få köpa ett par Asics DS Racers i syfte att springa ännu fortare på hela maradistansen senare i höst när det är militära VM som gäller.

Låter väl bra? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar