onsdag 9 april 2014

Jag glömde rödbetsjuicen!!!

Shit.

Jag glömde rödbetsjuicen.
Placebo kanske (visserligen bevisad effekt också) men jag har druckit det inför tävlingar i två år nu.


Jag får frågan om jag är peppad.
Jag har svårt att vara peppad (definiera peppad egentligen?), jag är: 
- Laddad - fasansfullt
- Förväntansfull - mycket
- Spänd - lite
- Nervös - en aning

På lördag BEHÖVER jag ju faktiskt inte hålla på i 24 timmar.
Det är klart när jag har sprungit mina 16 varv.
Det blir självklart en omställning.
Vanligtvis spelar det ingen roll hur fort du springer, du blir inte klar fortare för det.
Nu är det tvärtom.
Ju fortare jag springer desto fortare blir jag klar.

Jag har tänkt springa fort.

På fredag är jag ledig, men förhoppningsvis kommer jag inte ägna dagen åt förberedelser.
Har börjat förbereda nu ikväll.
Låda med materiel och energi.
Väska till kläder och ombyte.
Sen blir det en kylväska (knappast behövligt men den är behändig) med mat, kaffepulver och annat som min support kommer att behöva.

Listor är mina vänner.
Skriver ner allt jag packar. 
På så sätt har jag koll.
Jag älskar att ha koll.
Ok, jag erkänner, jag är ett kontrollfreak, framförallt när det gäller tävling. 
Det är min komfortzon, and I like it.

Vad kommer jag ha med mig då?

Energi:
- Swebars 
- Hammer Gel
- Vitargo (ifall jag tröttnar på Perpeteum)
- Perpeteum
- Koffeintuggummi
- Koffeinsugtabletter
- Saltpåsar 
- BCAA-kapslar

Extra kläder:
- Sleeves (tjocka och tunna, vill helst slippa jacka)
- Kompressionsstrumpor (2 par)
- Underställströja
- Långärmad funktionströja
- Extra sportbh
- Jacka, Salomon
- Jacka, Trimtex

Materiel:
- "Skrivkit"
- Sjukvårdsväska (innehållande allt från extra skosnören till smärtstillande)
- X-krossglasögon, både med mörk lins och "vinter"-lins
- Nummerlappsband
- Extra småflaskor
- Vätskebälte Nathan + 2 extra flaskor
- Shaker
- Reflexväst x3

Att springa i:
- Asics GT2000TX (terrängvarianten av GT2000)
- 3/4kompressionstights, (CWX)
- Kompressionsstrumpor, (CEP)
- Sportbh, (Stayinplace)
- Linne, (Trimtex)
- Trosor, (Icebreaker)

Sen är det lite kvar som ska packas, såsom pannlampa och annat nödvändigt :)

Körde ett herrejösses-bål-pass på gymmet idag. 
Imorrn kommer det träningsvärk.

Imorgon ska jag också springa lätt distans och på fredag yoga.

Sen är det time to rock'n roll!

"Ta kontroll över det du kan, acceptera resten"




2 kommentarer:

  1. Så är det ju. Du är mer van med 24H lopp än A-B lopp iaf när det handlar om dessa distanser/tider.
    Nu tror jag att omställningen åt det här hållet är så mycket enklare än tvärt om.
    Lycka till i helgen och jag ska försöka peppa dig så mycket jag hinner. Är ju även skyldig dig en och annan våffla :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det iallafall Janne :)
      Får se om jag hinner med ngn våffla under loppet, annars tar jag den när jag gått imål ;)

      Radera