tisdag 18 februari 2014

Making it AT work

Jag har en av de bästa löneförmånerna i världen.
3h träning/vecka på arbetstid.
Det är tillochmed ett krav.


Andra får friskvårdsbidrag, bonusar, tjänstebilar eller liknande.
Jag får träna!

Detta kan ibland vara lite svårt att tillämpa och ibland blir det inte 3h.
Framförallt inte när man inte är på jobbet-jobbet.

Hursomhelst så passade jag idag på eftermiddagen på att "göra undan" mitt tempohöjningspass för veckan.
Jag kände mig tung i kroppen inledningsvis och hade nog inte det bästa energiläget pga inget mellanmål på förmiddagen och en knapphändig lunch i terränglådan.
Hoppade upp på bandet i allafall och travade iväg (på stället).

Mina tempohöjningspass syftar till att höja mitt bekvämtempo. Alltså det tempo som jag kan mala på i timme efter timme efter timme efter timme efter timme efter timme i.
För tillfället växlar jag mellan att köra på 6min/km och 5min/km i tempohöjningarna, varannan kilometer alltså.
Det var varmt, men uthärdligt. Dock kändes det att jag inte var på hugget men höll ändå i mina 15 km. Detta trots att bandet valde att stanna efter 60 min....en kollega hävdade att det var för att "det är ingen förutom du som springer längre än en timme på löpband",  njaaa, I beg to differ.
Känner ett antal sådana lymmlar :)

Det var en ovanligt svettig Maria som klev av efter 15 km och sen satte jag någon form av rekord då jag 10 min senare var både stretchad, duschad, uniformsklädd, uppvätskad och befann mig i ny lokal för möte.

Imorgon blir det morgonlöpning (hotellfrukosten kommer smaka så otroligt mycket bättre efter det) och så strävar jag efter att klämma in ett bålstyrkepass.

Hittade bästa vattenflaskan på Coop i Boden :)

Förberett för morgonlöpning. Bra med dubbelsäng :)






4 kommentarer:

  1. Maria J på löpband. Det brukar väl inte vara en vana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, men det funkar rätt bra för tempohöjningspassen, förutom att jag håller på att svettas ihjäl, men det är sånt man får ta.

      Radera
  2. T o m jag har sprungit längre än 1 timme :) , halvmara tror jag. Kan duköpa en sån vattenflarra åt mig?? :)

    SvaraRadera