måndag 28 oktober 2013

Stormvarning

Igår när jag lämnade Skåneland blåste det upp till storm. Skåne ville tydligen att jag skulle vara kvar :)
Dock var det inga problem för planet att lyfta utan jag landade tillochmed innan beräknat på Bromma.

Hade en sjukt rolig helg tillsammans med min fina Isabelle. Vi skrattade så jag fick ont i magen och tårarna rann.
Tysk restaurang - världens godaste fläsklägg
BishopArms - där jag glad i hågen dricksade bartendern 50 kr för att de hade en av mina favorit-dubbel-IPA.s (but why?)
Bio - där vi lämnade salongen efter en timmes sjukt dålig film, såg "Gravity" med Sandra Bullock och George Clooney
Hyrfilm - pinsamt dålig insats av Mischa Barton och övriga skådisar i "1303", vi vägde upp med "The Croods" efteråt, ja jag vet att det är en barnfilm
Shopping - man kollar saldot efter några dagar istället för att kolla på prislappen
Knasig rerout ut till Sturup - fram kom vi men vette tusan vad GPS.en hade för sig alltså...

Idag började en ny vecka i kungens tjänst och den inleddes med en väldigt dålig morgon.
Kom inte ur sängen förrän 07.15, då jag normalt redan är halvvägs till jobbet.
Flex är ju till för att nyttjas och en timme senare landade jag in.
Jag sov sjukt dåligt inatt, vaknade av och an och ömsom svettades ömsom frös.
Hade hög puls redan när jag vaknade och värre när jag cyklade iväg mot jobbet.
Nä, det skulle inte bli något bra pass idag kände jag.

Det lutade mot en vilodag men jag tog på mig att följa upp ett kadettlett fyspass på eftermiddagen istället.
8x500m i 4:45fart, (som inte hölls utan det blev snarare 4.20-4.30fart) samt upp- och nedjogg.
Det gick sjukt segt och jag kämpade för att hänga med de första två intervallerna.
Sen blev det bättre men det var ändå en hög fart.

Jag avrundade dagen med fika med bästa Anna G för att därefter svänga ihop en grönsakssoppa av det som fanns i kylen.
Det blir nog en tidig kväll för imorgon vankas det morgonlöpning med Ann-Sofie, det skall tydligen regna slurpmycket imorgon bitti, vinden däremot är inte så farlig.
Det är storm söderut i landet, keep inside folks!
Regn har aldrig stört mig sådär överdrivet mycket.
Danmark regnade det 7 timmar i sträck under natten. 
Huden är vattentät.

Lugn transportlöpning till jobbet, samma sträcka fast omvänt håll på väg hem igen och fartökningar á 10 min är planen.
Någon som är sugen på att springa? Lämnar Karlberg ca 16, därefter Kungsholmen runt och vidare längs vattnet vid Traneber-Minneberg och upp vid Ulvsundabron och bort mot Solna.

Hojta i så fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar