onsdag 16 oktober 2013

Jag är löpare!

Jag är löpare.

Jag springer på asfalt, på stigen, i skogen, på banan, uppför backen, i snön, i regnet, på natten, på dagen, i ljuset, i mörket, ensam, med sällskap......

Jag springer långt, jag springer kort, jag springer snabbt, jag springer långsamt,

Jag älskar att springa, 
Ibland är det inte roligt att springa, men då jag springer ändå, det är då jag är mitt mesta jag.

När jag springer tänker jag inte alls, då springer jag bara.
När jag springer tänker jag, 

Jag tänker på min pappa, då blir jag glad,
Tänker att jag aldrig kommer att få träffa honom igen, då blir jag ledsen,
Tänker på hans leende, skratt och alla fina minnen, då blir jag glad,

Jag tänker på mina systrar, den lilla skrutt jag ska bli moster åt och de där två sötnosarna jag redan är moster åt, då blir jag glad i magen,

Jag tänker på min mamma, hennes styrka, då blir jag ödmjuk, 

Jag tänker på han jag vaknar tillsammans med varje morgon, då blir jag varm i hjärtat och ler,
Jag tänker på min kropp och vad den klarar av, då blir jag självsäker.

Jag tänker på äventyr som ligger framför mig, då blir jag exalterad - men samtidigt lite rädd.

Som jag hörde härom veckan:


"If your dreams don't scare you they're not big enough"

Foto Krister Eriksson

Foto Sandra Lundqvist










7 kommentarer:

  1. Så underbart inlägg Maria!!
    Tack för det! Det är så jag tänker... om jag kan kalla mig en löpare!
    Vi ses i snart i Bislett! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ÄR löpare Coyntha! Ja det gör vi, det kommer bli Awesome :)
      Kram!

      Radera
  2. Kram på dig löparn! Du skriver så klokt!

    SvaraRadera
  3. Jättebra skrivet! :)

    SvaraRadera