tisdag 7 maj 2013

Den bra dagen som blev en skitdag....

Idag var det Friskvårdsdag på jobbet.
Hur kan en sån dag inte vara en bra dag!?
Kanonbra initiativ, blivande hälsocoacher från Lillsved var där och skötte dagen.

4 grupper.
4 pass.
Varav två obligatoriska; gympa och Ruffie.
Gympa, kul tänkte jag.
Ruffie......med VM på lördag....skulle inte tro det.
Med min otur så är det garanterad skaderisk.
Avstår.

Men jag klarade mig inte ändå.
Gemensam uppvärmning; Flow.
Inga problem, lugnt och fint.

"Jag kör gympapasset", tänkte jag, "45 min bara".
När det var två låtar kvar hände ngt.
Kände den där välbekanta stela smärtan i ländryggen......

H-*-*-*-*-*-E!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Resten av dagen spenderades på kontoret där humöret sjönk i takt med att smärtan steg, både i ryggen och ner mot höfterna.
Alvedon tog bort den värsta stelheten.
Har tid hos min massör imorgon.
Förmodligen inget att oroa sig över, men sjukt dålig timing.

Jag blev inte gladare över att jag insåg att jag hade glömt att handla Vitargo igår, vilket ledde till att jag, efter telefonsamtal till en mindre kunnig expedit på Team Sportia i Solna Centrum, ("Hej , jag undrar om ni säljer Vitargo?". Det blev tyst i andra änden av telefonen. "Vad är det?".) cyklade ut till Bromma och handlade.

Har ägnat kvällen åt att shoppa musik på Itunes och att packa.

Känner mig sjukt opepp och trött på världen i allmänhet......
Men det går nog över tills imorgon.



4 kommentarer:

  1. Jodå! Det kommer det göra. Bra att det strular nu- hellre än sen. KOmmer bli kalas!!
    KRAM HEJA!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det ordnar sig! Håller tummarna för dig i VM. Vill samtidigt passa på att tacka för en inspirerande och underhållande blogg, keep up the good work! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns mycket bättre idag :)

      Tack så mycket för det Ulrika! Kommer behöva all stöttning! :)

      Radera