söndag 26 maj 2013

6 dagar kvar

....till årets Stockholm marathon.
Loppet som jag älskar med hela mitt hjärta.

Ok det där lät lite konstigt kanske men jag gör det :)
Anledningen är hon som skall ha den mesta uppmärksamheten idag, nämligen min mor!
Som jag nämnt flera gånger förut så sprang hon när vi var små, vi sprang Sthlm mini-marathon dagen efter.

Vi tog husvagnen ner till Stockholm.
På tävlingsdagen skjutsade pappa mamma in till Mörby Centrum och så åkte mamma tunnelbana in till starten.
Vi kom lite senare, lagom till passeringen vid Djurgårdsbron. På den tiden sprang man långa varvet först.
Sen, köpte pappa lite popcorn (om vi hade tur) och vi tog oss upp till Stadion och inväntade målgången.
Nuförtiden tycker mamma alltid att vi ska springa i något färgglatt när vi tävlar, så att vi är lätta att känna igen.
När hon sprang var det ALLTID i vit t-shirt (ofta från Kullmilen, ett gammalt lokallopp i Borlänge), och svarta cykelbyxor (idag kallat; korta tights).....hon var inte ensam om man säger så.

Förra årets förutsättningar var ju inte lysande, +3 grader varmt och spöregn.
Men trots det så persade jag på 3h 16 min 35 sek. 
Sjukt nöjd var jag då.
Iår kommer det inte gå så fort då löpningen i Holland fortfarande sitter kvar i benen.

Jag ska njuta och ha fantastiskt roligt i 42 km och sen får tiden bli som den blir :)

I övrigt så är jag sjukt bortskämd med stöttning och support när jag springer.
Familjen har alltid varit med.
Jag har sprungit ett fåtal lopp där mamma inte har varit med.
Syrran sprang Tjurruset för några år sedan och mamma kunde inte komma ner och heja.
Hon tyckte att det var jättekonstigt. Tävling. och mamma inte är där?

Som sagt.
Sjukt bortskämda, på ett bra sätt :)

Imorgon drar jag till Norrland med en kollega för att reka inför kadetternas sommarverksamhet.
Tisdag och onsdag kommer att spenderas i Abisko-området.
Jag har en känsla för att dagen eventuellt öppnar upp sig för lite löpning :)

I övrigt fick jag ett infall nyss och anmälde mig till Vansbro marathon den 4e juli :)
43 km terräng i hjärtat av Dalarna.
Whoopdidopp :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar