tisdag 16 april 2013

Proffsliv för en vecka

Position: Borlänge
Dag: 2
Allmän status: Grym!
Antal träningspass hittills: 3

Anlände Borlänge i söndags kväll för att ge mig själv de bästa förutsättningarna. Mentalt andrum och totalt fokus. 
Mamma har diskmaskin, tvättmaskin, bil och ett stort kylskåp. :)
Inga måsten och det enda jag har inbokat utöver träning, mat och vila är en klipptid imorgon förmiddag.

Efter ca 21 timmar i Täby för att supporta AnnSofie på TEC var jag ganska trött. 
What can I say, donnan gick ju och vann hela loppet! Väntar ivrigt på hennes racereport och håller på och finular på min egen i min lilla skalle :)

Lördagen ledde således inte till speciellt mycket sömn, läs ingen alls.
Lämnade Ensta krog 06:40 på söndag morgon. 
Hem och sova en timme och sen var det dags för TSM.
28 km stod på schemat och jag ljuger lite om jag säger att de flög fram ibörjan.
Men så småningom kom jag in i det och tack vare (??) en liten felspringning efter ett toastopp stannade klockan på 30 km när vi var tillbaka till Stadion.

Men men.
Igår var första dagen på min sista vecka i formtoppningen.
Efter en god natts sömn (flertalet timmar längre än helgens) ringde klockan 06.20.
Hade morgondate med min kusin på Må Bättre, ett av de fräschaste gymmen i stan.
En timme på crosstrainern i ett lågt pulsintervall och därefter balans/rörlighet i form av övningar på balansplatta, Bosuboll och min favvo Draken.
Blev bjuden på frukost också efter det, spanx ´cus :)

Inför dagens andra pass stod löpning på schemat.
Mamma cyklade med som support/drickalangare, som så många gånger innan :)
Gav mig iväg på rundan runt Ängesgårdarna, som så många gånger innan :) Inför mitt första marathon var det min långpassrunda, den är ca 14,5 km.
Nu svängde jag av och tog en tur mot Solbacka också.
Tempot var högt.
För högt egentligen.
Men jag flög ju fram nästan helt utan ansträngning och pulsen var låg.
Snittade 5.10/km över mina 22 km och hade den där känslan av att jag hade kunna springa hur länge som helst.
Grymt, coolt, men ändå lite för fort.
När jag kom hem svidade jag om och körde mitt Yoga-pass.
"Drop that leg down mr Hoss, this is yoga-X my brother", hehe.

En middag bestående av färsk lax, massa grönsaker, keso och palsternacks/potatismos senare damp jag ner i soffan.

Dagarna kommer bestå av: äta-träna-äta-vila-äta-äta-träna-äta-vila.
Är jätteglad för att mitt jobb gick med på att låta mig vara ledig denna vecka och det är häftigt att ha den möjligheten!


Just nu lyxar jag till det med en cappucino efter en halv genomförd dag nr 2; äta-träna-äta-vila-äta har jag hunnit med än så länge :)
Imorse på Må Bättre igen och en timme på crosstrainern.
Mer balans och rörlighet, denna gång utökade jag enbensdelen på balansplatta till 45 sek.
I eftermiddag blir det drygt 26 km, på en något mer kuperad sträcka än gårdagen.
Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar