fredag 5 april 2013

Don't forget to be awesome ;)

Helt rätt, det får man aldrig glömma!
De flesta jag känner är ju helt awesome bara i sig själva så det är lugnt ;)

Dagen började med morgonlöpning med AnnSofie.
Jag kände mig pigg och fräsch, solen sken och jag var rätt klädd, (för tillfället).
-2 visade termometern när jag gav mig av hemifrån.

Vi pratade oss fram genom Bromma-Alvik-Kungsholmen och skildes åt vid St.Eriksbron.
Jag ska pacea henne på TEC nästa helg, det kommer bli grymt! 

Vidare till Karlberg och dagens arbete.
Fram mot halv tre tog jag fys och joggade upp mot GIH där det var dags för det "riktiga" testet i studien som rörde hoppförmåga vid uttröttning. Problemet var bara att vädret hade ändrats något från imorse. Solen sken från en klarblå himmel och det var väl säkert 5 grader varmt. Yiack. Var nästan sjöblöt innan jag var framme.

Uppvärmning, därefter 15min i god fart (12,5 km/h) på bandet och sen var det dags att hoppa. 
Enbens-distanshopp med vardera benen och sen upp på bandet och springa några minuter till för att upprätthålla tröttheten. Sen crossover-hopp.

Resultatet? 
Mja, det skilde inte markant på längderna på hoppet. 
Men det ska bli intressant att se sen i studien vad Josefine kom fram till.

Efter allt var klart skulle jag ta mig hemåt, joggandes.
Sheeeesus vad tungt.
Vintertights, lång t-shirt och jacka. 
Phiew, svettades floder återigen.

Nä men vad säger jag om veckan då?
En bra första stegringsvecka. 
Har inte summerat träningen än men antalet timmar ökar.
Kroppen känns bra och det känns att jag är på g.

Nästa vecka blir lite trixig. Mycket att göra på jobbet samt kvällsaktiviteter. 
Då vrids belastningen upp ytterligare.

Ser verkligen fram emot v16 då jag åker upp till Borlänge och ska bara fokusera på träning och mat.
Som ett "proffs" blir det ju :) ska bli intressant.

Försöker mig på en sån däringa blogg-pose i väntan på AnnSofie :)
Det gick sådär....

Happy feet

Rackarns fin morgon


Don't forget to be awesome!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar