fredag 26 april 2013

Att vara på spa - del 2

Idag regnade det hela dagen i Tallinn.
Och när man är på spa behöver man tydligen inte gå ut från hotellet på hela dagen.
Det finns 3 restauranger och 2 cafeér här.
Men middagen gick vi ändå till Gamla Stan, min frisk-luft-depå behövde fyllas på.

Idag var jag på fotbehandling; som var mer som en benbehandling, men rätt ok ändå.
Samt en ansiktsbehandling; som var rackarns bra.
"You have very nice skin." Fick jag som utlåtande. Siddu.
"Very clean and very young." Nice. Svett, frisk luft och en och annan smutspartikel gör tydligen susen för trynet :)

Imorgon har jag helkroppsbehandling som väntar och så ska jag försöka boka in en pedikyr, syrran var på det och de kapade nästan hälften av hennes fötter.
Hehe.
Nädå inte så illa.
Men fotbad, filning, skavning och smörjning låter ju utomordentligt bra för mina fossingar.
Skämma bort de lite inför det som komma skall.
Delen där man grejjar med naglarna kan jag nog skippa, har ju inte så många kvar.
Eller jo, de flesta har växt ut igen, men ser ngn kufiska ut när de växer ut för andra eller tredje gången.

Igår kände jag mig inte helt hundra, täppt i näsan, varm i ögonen och snuvig.
Blir ju sjukt hypokondrisk såhär strax inpå VM och vågade inte riskera något.
Fick en god nattsömn och idag var jag mycket piggare.

Drog 13 halvlugna kilometer på bandet på gymmet i eftermiddags. 
Inga problem, dock tokigt varmt och som vanligt (tyvärr) tokigt tråkigt att springa på bandet.
Känslan av runners high som infann sig förra gången lyste med sin frånvaro.
Ger det kanske ett nytt försök imorgon, eller så blir det sightseeinglöpning, finns säkert ngt att se som jag inte lyckats med de andra 13 gångerna jag varit i Tallinn :)





The bowl of snow


Middagen intogs på Old Hansa i Gamla Stan.
Viltkorv (med björn, älg och vildsvin), kålrot, lingon, surkål, pepparrotskräm och ngt som verkade vara ngn form av chutney på ngt skogigt.
Gott var det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar