onsdag 6 juni 2012

Solidaritet och medmänniska!

Nästa lördag springer jag Tjejmarathon, lite längre, lite roligare!
50 km på Roslagsleden. 


Det kommer att bli awesome! Inte bara för att det är 50 km och fantastiska omgivningar, nej, det är dessutom en massa härliga tjejer och kvinnor som kommer att delta. 


Dessutom är det ett välgörenhetslopp där alla intäkter går till Panzisjukhuset i Kongo som jobbar med utsatta, sargade, skadade kvinnor. Kvinnor som utsatts för våldtäkt och misshandel. Som sett och erfarit saker som de flesta av oss aldrig ens i tanken klarar av att komma i närheten av. På Panzisjukhuset får de både en fysisk och psykisk chans att komma tillbaka, trots att det ofta är bortstötta från sin hemby.


Och nu mina vänner, är det dags att vara solidariska och visa att man är en medmänniska. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. 
Jag skulle bli hemskt glad om ni var med och stöttade mitt deltagande genom att skänka en slant till detta goda ändamål. Alla pengar går direkt till sjukhuset, så inga avdrag för "administrativa avgifter" eller annat bubbel som man ofta hör om. Alla deltagare är med och samlar in pengar, jag själv skänker pengar, likaså de eldsjälarna som arrangerar loppet.
Inget bidrag är för litet. 
En tia ? en tjuga?


Nordea; kontonr: 1190 30 00807.


Här hittar du mer information om loppet.


Var med och hjälp till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar