tisdag 22 maj 2012

Tisdag = stationsträning (spyfys)

Så var det tisdag idag igen :) häääääärligt.
Gick hela dagen och väntade på Monas stationspass.
Denna gång är jag glad att jag inte åt mer tätt inpå passet än 1h, hade det varit närmare så hade det nog kommit upp, och träningsvärken är ändå garanterad till imorgon det kan jag lova.

Idag var det "klassiska" 45/15 som gällde, 3 st varv, övningarna var:
- TRX-rodd
- Enbensböj med spänsthopp
- Vristspark på boxningssäck
- "Vindrutetorkaren" med pilatesboll mellan fötterna
- Flytta-vikt-runt-kroppen-medans-du-ligger-på-mage (axlar)
- Löpning med motstånd (partnern höll emot med hjälp av handduk runt midjan)

Löpningen var riktigt jobbigt, inte lång sträcka men fullt ös och man kom ju ingenstans nästan :)
Efter det lades lite extra magträning till. Var bra sugen på att ta spinningpasset efteråt men tänkte att det är bättre jag drar en löprunda när jag kommer hem.

Sagt och gjort, det var så fint väder att jag lämnade cykeln och promenerade hemåt, varmt!! Hade fortfarande träningskläderna på mig sedan stationspasset, tur det, svettigt som attan.
Halvägs hem så mötte jag en annan kvinna som också var träningsklädd, vi log mot varandra i sådär samförstånd som jag tror bara kvinnor kan göra. Ofta när jag är ute och springer försöker jag fånga blicken på de man möter, och oftast är det kvinnor som faktiskt tittar tillbaka. Inte så att jag glor på varenda människa jag möter (idag var det hur många som helst), men ibland när jag är i rätt mood. Karlar tycker väl förmodligen man är knasig eller att man är intresserad, hursomhelst brukar de oftast titta bort. Konstiga typer det där ;)

Stockholm är för övrigt allt bra vackert i sin sommarskrud.
Flaggorna vajade på Slottet, lillsessan döptes ju idag, träden blommor ute på Skeppsholmen och Djurgården, och fina stora båtar ligger inne vid Skeppsbron. Mycket trevligt.
Väl hemma bytte jag bara skor och hällde i mig några glas vatten satte sen av runt Söder. Hade solen i ansiktet hela rundan tror jag, förutom när jag sprang in under bron vid Danvikstull :)
Drygt 12 km, eller exakt 12 km om man ska tro min klocka men jag litar inte 100% på den. Men väl en snittid under 5 min/km, mer ner mot 4:45, bra där Maria :) Ingen tid att prata om för vissa kanske, men för någon som tränar för att bli bra på att springa i 24h så är jag nöjd.

Har märkt att jag numer har en klart högre bekväm-fart, samt att frekvensen på löpsteget är högre även när jag blir trött.
Var allt bra seg i benen i slutet men då var det bara att andas, sträcka på sig och tugga på.

På torsdag vankas det mästerskap på 10 km på jobbet. Har försökt bedriva underättelseinhämtning och hört mig för vad damvinnaren haft för tid föregående år. Det kan bli tufft, för två år sedan låg tydligen vinnartiden på 42, liiiiite för fort för min del. Men en pallplats är absolut inom räckhåll.
Och vänta bara tills det är dags för HKV-varvet! haha, spring så många varv runt Högkvarteret du kan på en dag (09-15), jamen hejsaaaan, låter som något jag skulle tycka var kul, där ska de allt få pinna på för att slå mig :)
Men hursomhelst ska det bli kul med tävling och jag satsar på under 45 min. Vi får se hur det går, men en bra kort liten genomkörare inför Sthlm marathon som närmar sig med stormsteg, rättare sagt nästa helg :)

För övrigt stod middagen klar på bordet när jag kom hem, bara att slänga sin in i duschen och sen sätta sig.
Min karl hade komponerat ihop världens (jag skojar inte) godaste köttfärsbiffar och broccolipuré.
Mumma.
Han kan han herr Jungbeck <3

 Varmt och soligt, me like

Däruppe, fast bortom och bakom bor vi :) 



1 kommentar:

  1. Med en Andreas som förmodligen fortfarande är lite sliten efter Ungern så ska du nog ta hem HKV -varvet, eller :-)

    SvaraRadera