torsdag 24 maj 2012

Högkvartersmästarinna!

Tadadadaaaa!!! Jomenvisst serru :) pinnade på rätt bra och drog en vinstlott i damklassen.

Förmiddagen fortlöpte på ett ytterst trevligt sätt.
Inledde med drygt en timme på jobbet innan det var dags att dra sig mot Gärdet.
Värmde upp bra och lugnt, tänjde, lyssnade på musik, gick in i mig själv, la upp en plan, förberedde mig på att göra mitt eget lopp.

Startskottet gick, hej iväg, tjo vad det gick. Som alltid första kilometern alldeles för fort, och andra också. Det kändes på andningen, steget var lite tungt i början.
Vid två kilometer fanns det vatten, främst för de som sprang 5km. Jag tog en mugg och hällde över huvudet, tokvarmt ute ju.
Sista kilometern innan varvning innehöll en lång sträcka (300m?) med tungrott grus. Shit vad det sög i benen.

Varvningen, ytterligare en mugg vatten över huvudet och lite i munnen.
Efter 6-7 kilometer kändes det att jag började komma igång (ultrabenen är lite segstartade). Fick vittring på en kollegas rygg och när vi närmade oss gruspartiet igen var vi jämnsides.
Sista kilometern kändes väldigt stark och jag var förbi.

Korsade mållinjen som första dam och hade en grym känsla trots något sega ben sedan gårdagen.
Kikade ner på klockan, 44.59. say what???? va tusan, jag som hade sprungit så fort. Men men, man kan inte begära så mycket av en 24hlöpare. Jag satsar ju inte på att vara toksnabb på 10 km, vem kom på den distansen förresten? Det är ju skitjobbigt att springa 10 km! :)
Målet var pallen och det kirrade jag galant!
Fick pris och medalj, tack och tack, en grym lunch och en fin (?) t-shirt, en t-shirt iallafall :)

Nu vankas det visst personalfest :)


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mirre du får se till att ordna ett mästerskap på ditt jobb också, blir en walk-in-the-park för dig :)
      Fika nästa vecka!

      Radera
  2. Grattis !!!
    Visste väl att du skulle ta det.:-)
    Annars får du göra som jag. Säga att vi kan ta en 10-20 varv till så ska vi se hur många som hänger med.
    Slutligen: den som uppfann 10km lopp borde tas om hand ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja , får se hur många det är som hänger med när det blir HKV-varvet :)

      Radera